Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Sonik: Sztuczna regulacja cen CO2 neguje podstawowe warunki przemysłu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
sg/Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Sonik: Sztuczna regulacja cen CO2 neguje podstawowe warunki przemysłu
fot. click, morguefile.com
Parlament Europejski wstrzymał dziś działania Komisji Europejskiej ws. backloadingu. Europoseł PO Bogdan Marcinkiewicz głosował za odrzuceniem propozycji Komisji. Jego zdaniem zaproponowana zmiana Dyrektywy, daje Komisji praktycznie niczym nieograniczony mandat do zmian kalendarza aukcji, czyli de facto rynkiem.

Podczas dzisiejszego głosowania Parlamet Europejski odrzucił propozycję Komisji Europejskiej, jednocześnie odsyłając dokument do dalszych prac w Komisji parlamentarnej. Ostatecznie to Komisja Europejska zdecyduje czy dalej podtrzymuje wniosek legislacyjny w kwestii zmian harmonogramu aukcji.

 

Zgodnie z art. 10 ust. 4 dyrektywy 2003/87/WE proces aukcyjny powinien być przede wszystkim przewidywalny, w szczególności w odniesieniu do harmonogramu oraz przebiegu aukcji, a także szacunkowych wolumenów uprawnień, które mają być udostępnione.

 

W opinii Bagusława Sonika przyjęty Mechanizm ETS został zaprojektowany jako instrument oparty o rynek, który ma promować redukcję emisji w sposób nisko kosztowy opłacalny ekonomicznie. Propozycja Komisji Europejskiej w odniesieniu do back-loading przeciwdziała temu podejściu w odniesieniu do planowania bezpieczeństwa, stwarzając niebezpieczny precedens. Sztuczna regulacja cen CO2 nie jest odpowiednim narzędziem dla polityki innowacyjnej, negując podstawowe warunki różnych gałęzi przemysłu.

 

Jak argumentuje europoseł PO Europa nie może uprawiać polityki izolacjonistycznej i wprowadzać prawodawstwa ad hoc. Wyniki przeprowadzonych konsultacji społecznych jasno pokazały, że głos płynący z Polski jest ignorowany. Stąd mój zdecydowany sprzeciw wobec tego typu regulacji.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Intermodal i logistyka

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Łukasz Malinowski 16 lipca 2013

Polska dostanie 10 proc. mniej uprawnień do emisji CO2

Intermodal i logistyka

Korolec: UE słucha głosu Polski w sprawie polityki klimatycznej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Intermodal i logistyka

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Łukasz Malinowski 16 lipca 2013

Polska dostanie 10 proc. mniej uprawnień do emisji CO2

Intermodal i logistyka

Korolec: UE słucha głosu Polski w sprawie polityki klimatycznej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5